Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta je EU donela Letoniji

Komentari (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 12 oktobar 2013 11:31
Drinko Končarević
Za pisanje ovakvog teksta treba uložiti veliki trud. Za pisanje komentara, mnogo manje. Dovoljno je napisati: "Eu" je Letoniji" donela šareno ništa sa kamatama". Bilo bi dobro da gospodin Mirović pokuša da odgovori na pitanje: šta je "eu" donela Srbiji do sada ili "šta je odnela iz Srbije, do sada"?
Preporuke:
71
1
2 subota, 12 oktobar 2013 11:31
Kuč
Još jedna u nizu odličnih analiza evropskih puteva raznih EU zemalja. Najmanji zajednički sadržalac za sve njih je da budu protiv Rusije, i za to će biti nagrađivani dugovima, koji će se aktivirati ukoliko to antirusko raspoloženje splasne. Omča za vratom, koja se može zatezati po potrebi.
Preporuke:
78
0
3 subota, 12 oktobar 2013 11:35
revolt
Ne razumem ove konstatacije tipa "Letonci u VB rade kao konobari,đubretari...Prvo,tamo i konobar i đubretar mogu da žive pristojno. Drugo,ne radi svi Letonci te poslove....
Preporuke:
12
83
4 subota, 12 oktobar 2013 13:20
Guru
@revolt
Naravno, ali samo ako su englezi. Stranci nikako.
Preporuke:
47
4
5 subota, 12 oktobar 2013 13:21
Kuč
@revolt

Tačno je da su poslovi đubretara i čistača časni poslovi. Ali te poslove ne rade ni Englezi, ni Nemci ni Danci... Ta čast je rezervisana za Kurde, Turke, Avganistance, Rumune, Letonce... Odnosno za građane zemalja koje ne nude perspektive svojim građanima. Ako mogu da razumem Kurde i Turke, ne mogu da razumem one koji su ušli u EU raj, Rumune, Bugare, Poljake, Letonce... Pa zar nisu jurili bezglavo u EU? Isto kao mi danas.
Ja poznajem mnogo ljudi koji su otišli u inostranstvo na rad iz Srbije. Oni koji rade pristojne poslove (lekari, arhitekte, intelektualci) se mogu sresti samo u Rusiji, Češkoj i eventualno u Australiji. U EU - jok!
Preporuke:
57
3
6 subota, 12 oktobar 2013 13:50
MJ
Sigurno je da Letonci na zapadu rade i druge poslove, a ne samo kao đubretari. Recimo, Letonke rade i...
To je putpuno nevažno u poređenju sa suštinskim pitanjem: da li Srbi znaju sve ove podatke o svim novim članovima EU i da li to utiče na njihove stavove o bezalternativnom evropskom putu? Mislim da većina zna i da to kod većine ne utiče na stavove. Kako je to moguće? Verovatno smo tako vaspitavani,a nismo ni primetili. Programirani smo, na principu pozitivnog uslovljavanja, da nam magične reči: koka kola, mek donalds, levis, Trst... izazivaju dobro raspoloženje, a izgleda da i nova reč EU ima podsvesno dejstvo koje čini da na svim izborima mnogo više glasova dobijaju stranke koje je izgovaraju sa obožavanjem i strahopoštovanjem. Može li istina, kao što je članak koji komentarišemo, to da promeni? Ne može, ovako smo vaspitani. Možda će naša deca biti bolje sreće, ako ne bude prekasno.
Preporuke:
47
2
7 subota, 12 oktobar 2013 14:42
Građanin
Još jedna u nizu odličnih spoljnopolitičkih analiza docenta Mirovića ! Sve čestitke, svaka čast !
Preporuke:
41
1
8 subota, 12 oktobar 2013 16:46
gt
Propadoše načisto sve članice EU. Prosperiraju samo one koje to nisu, kao na primer Srbija.
Preporuke:
7
51
9 subota, 12 oktobar 2013 18:40
Dr.Rade Pajovic,Florida
U B4riselu "radi"veliki broj prostitutki iz Bugarske.Kada se sa tako "zaradjenim"novcem vrate u Bugarsku vrlo su pozeljne kao udavace!Gde su granice pada morala?
Preporuke:
41
2
10 subota, 12 oktobar 2013 19:10
spiritus
EU, a sa njom i Nato pakt, je Letoniji, (kao i Litvaniji i Estoniji, a sva je prilika da će tako biti i sa Ukrajinom), donela slobodu da mrzi Rusiju. Zato je bolje pokušati odgovoriti na pitanje: Šta je EU u Letoniji oduzela Rusiji? Pogled na svet kroz prizmu sukoba proizvodnih snaga i proizvodnih odnosa, odnosno marksističke ekonomije, apsolutno ne daje odgovor na traženo pitanje. Jer, podatke koje g. Mirović daje znaju i Letonci. I? Prečešljajte antirusko zakonodavstvo, kao i svakodnevni život i dobićete odgovor na traženo pitanje. A, ako i čisto ekonomski gledamo: šta je SSSR doneo Letoniji? (I bilo kome?)
Preporuke:
6
26
11 subota, 12 oktobar 2013 19:13
Blagoje
Ovakve podatke ne možete objaviti na RTS-u, jer tamo rade lobotomirani ljudi. Srbija ima tu mogućnost da vidi sopstvenu budućnost kroz stanje drugih istočnoevropskih članica EU. Njihova loša iskustva za RTS ne postoje. I oni će jednog dana morati da odgovaraju.
Preporuke:
30
1
12 subota, 12 oktobar 2013 20:31
@ gt
Propadoše načisto sve članice EU. Prosperiraju samo one koje to nisu, kao na primer Srbija.


''Sada mi ništa ne umemo niti možemo'', reci su letonskog ekonomiste, ali mogu da se primene i na srbe.

Cinjenica je da su sve nove clanice EU, osim Madjarske koja se na vreme trgla, a ima i patriotske vodje, potpuno devastirane. Ako Vam nije tesko skoknite do "brace" pa ih zapitajte kako oni gledaju na zabranu njihovih tradicionalnih brendova, na kvote i sta uopste misle o EU. Naravno pricajte sa obicnim hrvatim, a ne ovim dobro uhlebljenim cekicarima ili politicarima.
Preporuke:
32
1
13 nedelja, 13 oktobar 2013 09:42
Lili
Nas problem,kao i problem svih istocnoevropskih zemalja je elita podkupljena Zapadom.Prvo ide meka moc,muzika, film,a onda stupaju na scenu razne NVO.Obrni ,okreni uhvaceni smo u mrezu i izlaza nam nema do nekih boljih vremena.Nikakve objektivne analize ne pomazu.
Preporuke:
18
0
14 nedelja, 13 oktobar 2013 10:12
Ne klepeći nanulama
Korumpirane političke elite u istočnim zemljama su vršile tranziciju na način rasprodaje( čitaj poklona), cilj stare Evrope je bio uzeti što više resursa i naravno tržišta, posle toga sledi dužničko ropstvo preko kredita, koji treba da stvore utisak kod stanovništva kako se lepo živi , otrežnjenje je bolno.Kinezi za korupciju takvih razmera šalju dželata u ime države ..., Srbija je nažalost već u raljama dužničkog ropstva, treba je još samo dokusuriti.
Preporuke:
13
2
15 nedelja, 13 oktobar 2013 10:20
Rajko Bukvić
Bilo bi vrlo dobro i korisno da g. Mirović objedini sve ove svoje tekstove "Šta je EU donela..." i uz dobre recenzije objavi ih kao štampanu brošuru. Možda bi se pružila prilika da se o tome pokrene jedna malo šira rasprava, u kojoj bi trebalo da učestvuju i zagovornici EU puta. Ovako - manje više sve ostaje u krugu istomišljenika, i bez jačeg upliva na širu javnost.
Preporuke:
11
1
16 nedelja, 13 oktobar 2013 10:27
Evet efendija
spiritusu

SSSR je Letoniji stvorio svu industriju koja je uništena nakon ulaska u eu. Ne verujem da je kosmička industrija tamo postojala pre ulaska u SSSR.

SSSR je stvorio nacionalni identitet Letonaca kroz ustrojavanje jezika i pravopisa, koji pre toga nisu postojali, već je postojala tendencija asimilacije od strane stranih gospodara. U SSSR nije bilo njihove asimilacije, niti marginalizacije njihove kulture. Naprotiv.

Oni su u SSSR bili jedna od najbogatijih republika, a sada su među najsiromašnijima u eu i bez ikakve perspektive, kako u privrednom, tako i u demografskom smislu.

Za vreme SSSR-a se nije živelo dobro, ali se živelo u okviru realnih mogućnosti i stvaralo se. Kada se živi na kredit i preko realnih mogućnosti, dođe đavo po svoje. Za donošenje takvog zaključka nije potrebna velika pamet. Ali za suprotno treba zaista mnogo vere u eu- i to u rangu religioznosti.
Preporuke:
28
1
17 nedelja, 13 oktobar 2013 11:08
spiritus
@Evet efendija
Ne živi čovek o samom hlebu, već o svakoj reči što izlazi iz usta Gospodnjih (Matej, 4:4). Pre nego što je darovao Letoniji kosmički program, SSSR ju je okupirao, zar ne? Savezništvo Trećeg Rajha i SSSR-a u toj akciji ste preskočili, premudri? Za to su dovoljne patike, pamet, ili religioznost - ne. EU? To Vam je SSSR danas.
Preporuke:
6
27
18 nedelja, 13 oktobar 2013 13:31
Evet efendija
spiritusu

Izgleda da je represija u tom SSSR-u bila mnogo manja nego u titovoj jugoslaviji, kada tamo još ima veterana koji proslavljaju svoje učešće u ss divizijama. Ako se oslobađanje od fašizma može smatrati okupacijom, da, bili su okupirani. A ako ćemo istim merilima gledati, Japan i Nemačka su još uvek pod okupacijom.

A sada je u Letoniji tako dobro da sve živo kupuju preko granice u Rusiji, kao mi 90-tih. Kada bi im Rusija zatvorila granicu, bili bi gladni. Može tamo biti i patika i farmerki i ptičijeg mleka, ali nema ko da ga kupi. Za vreme SSSR-a su imali para da kupe sve na crnom tržištu, a danas nemaju para da kupe legalno u prodavnici. Idi i vidi. Ja sam video letos.

Uz nemaštinu, imaju i masovan odliv stanovništva. Uspeh, nema šta.

Uzgred, bilo mi je interesantno kako su njihovi košarkaši (mahom svi rođeni nakon raspada SSSR) na nedavnom prvenstvu u tajm autima isključivo razgovarali na odličnom ruskom, sa sve "davaй!" kada su kretali nazad u igru.
Preporuke:
24
0
19 nedelja, 13 oktobar 2013 17:12
spiritus
Evet Efendiji
Naravno, mutite vodu. SSSR i Treći Rajh su od 1939-41, bili u savezništvu, postoji sporazum koji su potpisali Ribentrop i Molotov. Pre toga, nisu bili u neprijateljstvu, ne postoji dokument koji govori o tome. U tom periodu - periodu savezništva, SSSR je, zajedno sa Trećim Rajhom, napao Poljsku i bratski je podelio. A kao što su nacisti napali i okupirali: Belgiju, Holandiju,Francusku ili Kraljevinu Jugoslaviju na primer, tako je i SSSR napao i okupirao pribalitčke zemlje i znatan deo Finske. Kad je puklo savezništvo nacista i komunista, Treći Rajh je okupirao i Letoniju, posle je SSSR ponovo okupirao Letoniju i čvrsto je držao, sve dok nije uspela da zbriše, kad su i sve druge države SSSR-a zbrisale (na čelu sa svojim komunistima, nije Amerika poslala svoje agente tamo). Pa i naši komunisti su zbrisali od SSSR-a, još 1948. Da, pribaltičke zemlje i Finska su nacističke (kao i Hrvatska i Kosovo u nas, a svi pričaju srpski), što govori u prilog meni, ako razumete.
Preporuke:
4
22
20 nedelja, 13 oktobar 2013 18:55
Arnie
Bože,kako mi je sve ovo već poznato.Dosta je više mantre o Evropskoj Srbiji.Pa,naravno da je Evropska,nije u Južnoj Americi.EU je gospodo velika podvala.A za gospodina koji se potpisao kao revolt-naravno da mogu Letonci ali i ostali da rade i druge poslove ,a ne samo da konobarišu i đubretarišu.Samo tu postoji jedan mali problem,Da bi vas Englez ,Nemac,francuz ili Italijan prihvatili kao RAVNOPRAVNOG njima (inženjer,lekar,radnik,)morate da budete bar 3 puta bolji od njih.Nema ravnopravnosti,ostajete auslender doveka.....to nikada ne zaboravite.
Preporuke:
13
0
21 nedelja, 13 oktobar 2013 22:24
Evet efendija
špiritusu

Vidim da krećeš od premise izjednačavanja nacističke nemačke i SSSR (što je vrlo popularna teza u eu), a sa čim nikako ne mogu da se složim (to je naknadna pamet iz vremena nakon raspada SSSR). I ne samo izjednačavanjem, nego i tolerisanjem slavljenja nacističkih kolaboratora. Bitno je samo da se pljune na Ruse i njihovu borbu protiv nacizma.

Za razliku od zapadnoevropskih imperija, SSSR nije navedeno područje tretirao kao koloniju ili okupiranu teritoriju, već je izgradio kompletnu infrastrukturu, industriju i omogućio im da postanu jedan od najprosperitetnijih regiona.

Od kada su ponosni članovi eu, postali su opljačkana i zadužena kolonija. Ali to ne sme tamo niko da kaže, jer su im mediji "slobodni". Otprilike koliko i u SSSR, ako ne i manje. Zato ćemo teško čuti da se tamo neko žali, kao što je to bio slučaj pre 25 godina. Ako neko danas liči na SSSR u fazi truljenja i raspadanja, onda je to eu.
Preporuke:
23
0
22 nedelja, 13 oktobar 2013 23:25
Beli Orao
""Drinko Končarević.

Evropa je Srbiji ODNELA 51 milijardu dolaara u of'šor kompanijama. Tako kažu. Idemo na puta dva.
Preporuke:
14
1
23 ponedeljak, 14 oktobar 2013 09:25
mapet
Letonija, i ostale pribaltičke zemlje, nije dobrovoljno ušla u SSSR. Bila je okupirana. U vreme okupacije Letonije, kosmička industrija je podrazumevala proizvodnju teleskopa, i to optičkih. Da li je i sada pod okupacijom? Možda, ali svakako blažom nego pod rusima.
Preporuke:
4
13
24 ponedeljak, 14 oktobar 2013 11:15
zoran
Ovaj prikaz je tendenciozan i ne-naucan. Npr. kada nam prikazuje zaduzivanje govori u apsolutnim ciframa a kada govori o prihodu po glavi stanovnika, govori u procentima. Nigde nam nije napisao gde su tolike pare otisle? Da nije povecan BDP? Povecan je, naravno. On je na nivou naseg sa 4 puta manje stanovnika. Prihod po stanovniku je 3,5 puta veci od naseg! Ekonomska emigracija? Pa oni su amateri za nas, nas nasa ekonomska emigracija hrani!
Malo objektivnosti, malo ozbiljnosti nije na odmet...
Preporuke:
8
10
25 ponedeljak, 14 oktobar 2013 21:09
Beli Orao
""mapet.

Ako je i od Fozi bera dosta je.
Preporuke:
2
1
26 utorak, 15 oktobar 2013 10:36
Patak
Zorane , odgovor je jednostavan, pare su otisli na otplatu duga našim prijateljima iz MMF i EU...a BDP ukljuce i prihoder stranih banaka na teritoriji Letonije to si kao i nas Alek zaboravio ...
Preporuke:
6
0
27 četvrtak, 17 oktobar 2013 23:00
zoran
Dragi Patak,
Letonija ima DP po stanovniku 18.1oo$
Srbija 6.700$
Sa sve ukljucenim prihodom banaka.
podaci za 2012god.
O tome ja pricam. To ne pise u clanku koji komentarisemo. 2,5 puta manje mi proizvedemo.
Shvati.
Preporuke:
2
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner